زندگینامه رحیم استرلینگ بازیکن تیم ملی انگلیس

زندگینامه رحیم استرلینگ بازیکن تیم ملی انگلیس

زندگینامه رحیم استرلینگ بازیکن تیم ملی انگلیس :

هنگامى که استرلینگ نه ساله بود، پدرش به قتل رسید. در شانزده سالگى او خود پدر بود. دو سال بعد در حالى که او به استخدام لیورپول درآمده بود، به خاطر دعوا و زد و خورد دستگیر شد. بى تردید بدون فوتبال این امید بزرگ تیم ملى فوتبال انگلیس سرنوشتى غم انگیز داشته است.

زندگى رحیم استرلینگ از آغاز با دشوارى هاى فراوانى به همراه بوده است، این بازیکن جامائیکایی الاصل در یکى از مناطق خطرناک کینگستون پایتخت جامائیکا تحت حمایت مادربزرگ خود رشد نمود. در پنج سالگى او به همراه مادر خود به بریتانیا مهاجرت نمود. اما در اوایل حضور آنها در بریتانیا هیچ امیدى به بهبود وضعیت زندگى آنها نبود. دوران کودکى و نوجوانى رحیم در منطقه نوردوستن لندن تحت تاثیر جنایات و خشونت هاى فراوان قرار گرفت.به همین دلیل او از مدرسه اخراج شد و به کانون اصلاح و تربیت منتقل گردید. رحیم استرلینگ بى تردید نجات خود و زندگى اش را مدیون علاقه خود به ورزش، فوتبال و استعدادش در این زمینه مى باشد.
در سن ده سالگى کریس بسچى یکى از معلمان استرلینگ در کانون به او متذکر شد که:”اگر تو فوتبال را جدى بگیرى در هفده سالگى مى توانى براى تیم ملى انگلیس بازى کنى.” وى در این زمینه به روزنامه آلمانى Sportbild گفته است:”رحیم تنها از لحاظ فنى با استعداد نبود، او دقیقا مى دانست که چگونه و چه موقع مى بایست پاس کارى نماید یا ‌چه موقع باید رو به عقب بازى کند. براى کودکى در سن و سال او چنین چیزى فوق العاده بود. هنگامى که با رحیم بازى مى کردى انگار که یک بازیکن پخته را در تیم  دارى، او حتى توانایى عبور از بازیکنان بزرگ تر از خود را نیز داشت.”
این قابلیت ها، دقیقا همان هایى هستند که که استرلینگ ۱۹ ساله هم اکنون نیز از آنها برخوردار است. او بازیکنى با تکنیک، سریع و چالاک است که در لیگ جزیره طرفداران بسیارى دارد. چون بعد از حذف مفتضحانه تیم ملى انگلیس از جام جهانى ۲۰۱۴،‌ بسیارى از هواداران فوتبال این کشور بر کارآیى تیم محبوبشان تردید دارند و بسیارى ضعف سه شیرها را به وجود تعداد زیاد بازیکنان با کیفیت خارجى در لیگ فوتبال این کشور ربط مى دهند. آلن شیرر کاپیتان سابق سه شیرها معتقد است:”شرایط نگران کننده است، بازیکنان خارجى زیادى در انگلیس وجود دارند و استعدادهاى بومى هیچ شانسى براى خودنمایى پیدا نمى کنند.”

با این وجود استرلینگ با چنین مشکلى مواجه نشد  و توانست خیلى زود خود را به مهره اصلى لیورپول و یکى از امیدهاى آتى این باشگاه سنتى تبدیل نماید و تعجبى ندارد که پیش بینى معلم دوران کودکى او به واقعیت تبدیل شده است، چون یک ماه بل از تولد هجده سالگى اش، استرلینگ توانست براى اولی بار در بازى مقابل سوئد براى تیم ملى انگلیس به میدان برود.

 

زندگینامه رحیم استرلینگ بازیکن تیم ملی انگلیس

زندگینامه رحیم استرلینگ بازیکن تیم ملی انگلیس

البته در سال هاى اخیر نیز او در خارج از زمین فوتبال بسیار حاشیه ساز بوده است، به خصوص برخورد خشونت بار او با نامزدش در سپتامبر ۲۰۱۳ سبب دستگیرى او شد، با اینکه در نهایت او بى گناه شناخته شد اما همین موضوع سبب خدشه دار شدن تصویر او در افکار عمومى گردید. بعد از این اتفاق او تمام تلاش خود را براى جدا شدن از حواشى انجام داده و با پشتکار فراوان خود را تنها بر روى تمرین و فوتبال متمرکز نموده است. وى در این خصوص مى گوید:”جدا ماندن از حاشیه ها براى من دشوار است، من مى خواهم خود را بر فوتبال متمرکز نمایم،‌ همه این اتفاقات به من آموخته است تا برخوردى حرفه اى با مسائل مختلف در زندگى داشته باشم، موضوعى که براى من بسیار پر اهمیت است.” البته فصل گذشته وى بعد از پشت سرگذاشتن فصلى درخشان با زدن نه گل و ارسال  هفت پاس گل، پاداش خود را با شرکت در جام جهانى دریافت نمود و یکى از بهترین هاى انگلیس در آن رقابت ها بود.

در فصل جارى نیز همه چیز مطابق برنامه پیش مى رود، بردران روجرز  سرمربى موفق لیورپول به رحیم استرلینگ اطمینان کامل دارد:”رحیم فوق العاده ترین بازیکن جوان در اروپا است و هیچ بازیکن بهترى در این سن وجود ندارد.” در باشگاه اما استیون جرارد به نظر الگوى مناسبى براى او است.”جرارد در زمین مسابقه و خارج از آن همیشه مراقب من است. اگر کسى در زمین با من برخورد تندى داشته باشد، او سریعا از من حمایت مى نماید،‌او الهام بخش و الگوى بسیار کاملى براى من است، جرارد کاپیتان بسیار بزرگى است.”

البته استیون جرارد نیز توصیه هایى براى بهبود عملکرد استرلینگ دارد:”او باید همچنان آموزش ببیند و به صحبت هاى بازیکنان باتجربه تر گوش نماید. این مهم است که او به  خود همچنان ایمان داشته باشد، در این صورت آینده درخشانى پیش روى او است.”
فصل جدید را استرلینگ بسیار خوب آغاز کرده است، در سه بازى در لیگ جزیره او موفق به ثمر رساندن دو گل و ارسال یک پاس گل شده است و به خصوص در بازى مقابل تاتنهام او بهترین بازیکن میدان بود. روجرز ترجیح مى دهد که از استرلینگ به جاى کناره ها در پشت مهاجمین استفاده نماید، تدبیرى که بسیارى از کارشناسان  استفاده از آن در تیم ملى انگلیس را نیز آرزو مى نمایند.

ردنپ ستاره سابق لیورپول نیز ضمن تایید تصمیم روجرز معتقد است:”من هم ترجیح مى دهم که او را بیشتر در پشت مهاجمین ببینم، برخى ها معتقدند که از بازیکنانى نظیر استرلینگ باید در کناره ها استفاده شود، اما چرا؟ به او باید در میانه میدان جایى که بیشترین آسیب را به حریف مى رساند استفاده نمود، مقابله با او براى مدافعین بسیار دشوار است.”
استرلینگ نیز تمایل خود را براى حضور در میانه میدان پنهان نمى کند:”فکر مى کنم که در اطراف محوطه جریمه و پشت مهاجمین بازدهى من بیشتر باشد.” اما او بیشتر از این تمایلى به شرکت در بحث هاى تاکتیکى را ندارد و ادامه این موضوع را به مادرش واگذار مى نماید:” در اوایل مادرم تمایلى به حضور در استادیوم نداشت، اما از هنگامى که متوجه شد که حضور او تا چه حد مى تواند براى من مهم باشد، به طور مرتب بازى هاى من را از استادیوم دنبال مى کند. هم اکنون او به طور صحیح و دقیق همانند خوزه مورینیو در بحث هاى تاکتیکى شرکت مى نماید. بعضى از مواردى را که او به من یادآورى مى نماید  دقیقا همان هایى هستند که سرمربى به من مى گوید و از من انتظار دارد. او در این مدت همه چیز را در مورد فوتبال مى داند.”

مادر رحیم استرلینگ در زندگى او نقش بسیار مهمى را داشته است:”مادرم زندگى من را مشخص نموده است، او از شخصیت فوق العاده اى برخوردار است و فکر مى کند که همیشه او رئیس است.  اما من او را دوست دارم و او مهمترین شخص در زندگى من است.”

منبع : طرفداری

همه درهم

دسته ها : ورزش

دیدگاه ها خاموش هستند.

آخرین مطالب ویژه

فواید تندخوانی و تقویت حافظه در زندگی و کار و تحصیلمان چیست ؟

فواید تندخوانی و تقویت...

درتاریخ : فروردین - 2 - 1399

دیدگاه‌ها برای فواید تندخوانی و تقویت حافظه در زندگی و کار و تحصیلمان چیست ؟ بسته هستند

« تلگرام » چند میلیون کاربر ایرانی دارد؟

« تلگرام » چند...

درتاریخ : خرداد - 2 - 1394

دیدگاه‌ها برای « تلگرام » چند میلیون کاربر ایرانی دارد؟ بسته هستند

سپندارمذگان ، روز عشق ایرانی

سپندارمذگان ، روز عشق...

درتاریخ : بهمن - 28 - 1392

دیدگاه‌ها برای سپندارمذگان ، روز عشق ایرانی بسته هستند

تازه ترین نوشته ها

۲۲ دلیل مهم برای موفقیت در کنکور و امتحانات

۲۲ دلیل مهم برای...

درتاریخ : مهر - 14 - 1398

دیدگاه‌ها برای ۲۲ دلیل مهم برای موفقیت در کنکور و امتحانات بسته هستند

زومبا چیست و برای چه افرادی مناسب است ؟! | معرفی انواع زومبا

زومبا چیست و برای...

درتاریخ : آذر - 27 - 1396

دیدگاه‌ها برای زومبا چیست و برای چه افرادی مناسب است ؟! | معرفی انواع زومبا بسته هستند

خواص بی نظیر خرما ! | از فواید خرما چه میدانید ؟!

خواص بی نظیر خرما...

درتاریخ : آذر - 26 - 1396

دیدگاه‌ها برای خواص بی نظیر خرما ! | از فواید خرما چه میدانید ؟! بسته هستند

سیاهدانه و روغن سیاهدانه و فواید بیشمار آن ! | از فواید سیاهدانه چه میدانید ؟!

سیاهدانه و روغن سیاهدانه...

درتاریخ : آذر - 10 - 1396

دیدگاه‌ها برای سیاهدانه و روغن سیاهدانه و فواید بیشمار آن ! | از فواید سیاهدانه چه میدانید ؟! بسته هستند

چای سیاه و خواص درمانی بی نظیر آن

چای سیاه و خواص...

درتاریخ : خرداد - 4 - 1394

دیدگاه‌ها برای چای سیاه و خواص درمانی بی نظیر آن بسته هستند

توصیه‌های مفید تغذیه‌ای در هفته‌های پایانی تا کنکور

توصیه‌های مفید تغذیه‌ای در...

درتاریخ : خرداد - 2 - 1394

دیدگاه‌ها برای توصیه‌های مفید تغذیه‌ای در هفته‌های پایانی تا کنکور بسته هستند

با بالا رفتن سن پوستی زیبا داشته باشید

با بالا رفتن سن...

درتاریخ : اردیبهشت - 28 - 1394

دیدگاه‌ها برای با بالا رفتن سن پوستی زیبا داشته باشید بسته هستند

طرز تهیه کباب کوبیده و جوجه کباب سنتی خوشمزه

طرز تهیه کباب کوبیده...

درتاریخ : اردیبهشت - 27 - 1394

دیدگاه‌ها برای طرز تهیه کباب کوبیده و جوجه کباب سنتی خوشمزه بسته هستند

چرا غسل جنابت باید انجام بگیرد؟

چرا غسل جنابت باید...

درتاریخ : اردیبهشت - 27 - 1394

دیدگاه‌ها برای چرا غسل جنابت باید انجام بگیرد؟ بسته هستند

تغذیه تکمیلی کودک چگونه باید باشد

تغذیه تکمیلی کودک چگونه...

درتاریخ : اردیبهشت - 22 - 1394

دیدگاه‌ها برای تغذیه تکمیلی کودک چگونه باید باشد بسته هستند

تبلیغات

  • نرم افزار تندخوانی و تقویت حافظه