در مورد تزریق بوتاکس بیشتر بدانیم

در مورد تزریق بوتاکس بیشتر بدانیم

در مورد تزریق بوتاکس بیشتر بدانیم

یکی از ناراحتی‌هایی که انسان با گذر عمر با آن روبرو می‌شود چین و چروکهای پوست است که امروزه برای از بین بردن آنها راهکارهایی وجود دارد و یکی از آنها تزریق بوتاکس است.اما باز شدن اخم یک بحث و احتمالات افتادگی پلک و ابرو در پی داشتن عوارض منفی بحث دوم این ماده است، گذشته از اینکه تکرار دفعات تزریق که ضروری است و می‌توان آنرا بزرگترین نقطه ضعف بوتاکس نامید.

بوتاکس چیست؟

تزریق بوتاکس روشی آسان و کم دردسر برای زدودن علائم پیری است. در این روش، جای زخم باقی نمی‌ماند و نیازی به دوران نقاهت نیست. کشف اثرات زیبایی و ضد چروک بوتاکس،از پیشرفت‌های شگفت انگیزطب زیبایی است. بوتاکس برای درمان بیماریهای ناشی از اختلالات انقباض عضلات اطراف چشم و پلک به کار می رود. این دارو نوع خاصی از پروتئین خالص شده بوتولینوم است که با اثر بر روی نقاط اتصال عصب به عضله سبب فلج موقت می شود،بنابراین چروکهای موضعی باز می‌شوند و وضعیت ظاهری بهبود می‌یابد.این دارو برای برطرف شدن چین و چروک در نقاط پیشانی، بین دو ابرو (خط اخم)، کناره های چشم، کناره بینی، دور لب، بالا کشیدن ابرو در برخی موارد بالا کشیدن کناره فک به کار می رود.از این دارو برای پیشگیری و درمان استفاده می شود. تزریق آن نیازی به بی‌حسی موضعی ندارد. از دیگر مصارف پزشکی ماده بوتاکس که به تازگی به آن توجه شده است، تزریق آن برای سردردهای عروقی مانند میگرن و نیزکاستن از دفعات عود سردردهای کششی یا عصبی است

بوتاکس چگونه اثر می کند؟

بوتاکس پس از تزریق، جذب عضله می‌شود و در انتهای اعصابی که فرمان انقباض را به عضلات می‌رسانند مستقر می‌شود. در این محل بوتاکس از آزاد شدن یک واسطه شیمیایی به نام استیل کولین- که مسئول انقباض عضلانی است- جلوگیری می‌کند، در نتیجه دستور انقباض به عضله نمی‌رسد و در حقیقت نوعی فلج عضلانی موقت ایجاد می‌شود که ۳ تا ۶ ماه طول می‌کشد. عدم ‌انقباض عضلات زیر پوستی باعث محو شدن و از بین رفتن چین و چروک‌های پوست می‌شود.

بوتاکس توسط چه کسی باید تزریق شود؟

تزریق بوتاکس باید حتما با مشورت و زیر نظر پزشک متخصص پوست انجام شود. انتخاب بیمار از سوی پزشک نیز باید با دقت انجام شود، زیرا هر پوستی نیازمند تزریق بوتاکس نیست. اگر پزشک تشخیص دهد که شرایط عضلات صورت به گونه‌ای است که در آینده پوست دچار چین و چروک می‌شود، باید بوتاکس تجویز شود.

آیا تزریق بوتاکس دردناک است؟

درد تزریق ماده بوتولینوم معمولاً بیشتر از درد تزریق برای بی‌حسی موضعی نیست که آن هم با استفاده از کمپرس یخ، قبل و بعد از تزریق، به حداقل می‌رسد. از چهار روز قبل تا چهار روز بعد از تزریق ماده بوتولینوم نباید داروهای رقیق‌کننده خون و مسکن های غیراستروئیدی مصرف شود.

آیا بوتولینوم عوارضی هم دارد که خطرناک باشد؟

تزریق بوتولینومA روش کم عارضه ای است. عارضه‌های احتمالی و بی‌اهمیت و نگرانی بعد از تزریق عبارتند از: قرمزی محل تزریق، ورم موضع، خون مردگی، به ویژه در نواحی دور چشم، درد محل تزریق، سردردی که ممکن است تا سه ساعت طول بکشد، تهوع مختصر، ضعف عمومی و خارش. بعضی عوارض احتمالی دیررس که اهمیت بیشتری دارند نظیر دوربینی، افتادگی پلک و ابرو نیز مطرح هستند که اگرپزشک و بیمار نکات ظریفی را رعایت کنند، قابل پیشگیری هستند و مرور زمان و خود به خود برطرف می شوند. توجه داشته باشید که در صورت بروز ورم شدید در ناحیه تزریق، خون مردگی وسیع و نیز مشاهده افتادگی در پلک و ابرو باید به پزشک خبر داد.

میزان اثر سم بوتولینیوم به عواملی مثل ضخامت و نوع پوست و شدت چین وچروک بستگی دارد. تزریق در موارد زیر انجام نمی شود:

-افراد کمتر از ١٨یا بیشتر از ۶۵سال

-افراد دچار حساسیت به پروتئین شیر گاو

-افرادی که به محصول بوتولینیوم دیگری واکنش حساسیتی داده اند.

-افرادیکه در محل تزریق عفونت پوستی دارند.

-خانم های باردار یا در دوران شیردهی

دو برند اصلی مورد استفاده در دنیا بوتاکس و دیسپورت هستند که هر دو مورد تایید اداره غذا وداروی آمریکا می باشند.در ایران،دیسپورت محصول کشور انگلیس بطور قانونی وارد و توزیع شده و مورد استفاده قرار می گیرد.

هشدار:

مصرف نادرست بوتاکس عوارض بسیار جدی به دنبال دارد و فرد را حتی به مرگ نیز می کشاند. تزریق بوتاکس باید توسط پزشکان دوره دیده انجام و به برچسب آن نیز توجه شود. در برخی موارد سم به سایر قسمت های بدن گسترش می یابد و عواقب جدی، مانند فلج ماهیچه های تنفسی و دشواری در بلع را به همراه دارد و باعث ابتلا به ذات الریه می شود. افرادی که پیشینه اختلالات عصبی دارند یا دچار مشکلات بلع یا مشکلات تنفسی هستند، باید با احتیاط بیشتری از بوتاکس استفاده کنند.

بوتاکس های غیراستاندارد، توسط افراد غیرمتخصص، خطرآفرین است. دوز استفاده از این دارو باید بسیار مورد توجه قرار گیرد. به هر حال این ماده نوعی سم است و چنانچه درست تهیه و نگهداری و همچنین درست تزریق نشود، می تواند عوارض جبران ناپذیری به بار آورد.

افتادگی پلک ها، غیرقرینه شدن صورت و ابروها، فلج شدن بخشی از صورت به دنبال استفاده نادرست از بوتاکس و تزریق آن توسط فرد غیرمجرب ایجاد می شود.

این میوه در درمان چین و چروک همانند بوتاکس عمل می کند :

برای شما که جهت رفع چین و چروک و خطوط پوست صورت خود تصمیم به تزریق بوتاکس کرده اید پیشنهاد ویژه ای داریم…

زیتون تقریبا از ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح مورد استفاده قرار می‌گرفته است. این گیاه از نواحی گرم و نیمه گرم می‌باشد و موطن اصلی آن را در سوریه و جنوب ترکیه می‌دانند و از این نقاط به سایر نواحی که دارای آب و هوای مدیترانه‌ای هستند برده شد و اکنون از دامنه‌های غربی هیمالیا در شرق تا سواحل اقیانوس اطلس در مغرب و در دو طرف دریای مدیترانه درخت زیتون کاشته می‌شود. علاوه بر نواحی نامبرده در آمریکای شمالی و آمریکای جنوبی و استرالیا این محصول را نیز می‌کارند و مورد استفاده قرار می‌دهند.

میوه این گیاه، حاوی چربی بالایی (بین ۳۵- ۱۵ درصد) است با این وجود منبع خوبی از اسید اولئیک (اسیدهای چرب اشباع نشده امگا۹) و ویتامین E است.

تحقیقات به عمل آمده و تجربه در بین افرادی که با طب سوزنی آشنایی دارند نشان داده که این میوه ی پر خاصیت می تواند در زیبایی علاوه بر مصرف خوراکی به طور موضعی نیز بسیار موثر باشد.

هسته ی چند عدد زیتون تازه را گرفته و آنها را بکوبید و خوب له کنید و روی خطوط قرار دهید( بین ابرو، دوطرف دهان و گاهی خطوط عمیق اطراف چشمها ) و مدت زمان پانزده تا بیست دقیقه به حالت خوابیده و آرام بمانید تا خوب جذب پوستتان شود.

می توانید زیتونهای بدون هسته را درشت نیز رنده کنید و روی خطوط بخوابانید.

این کار را هر روز یا یک روز در میان انجام دهید تا در عمیق تر نشدن چروکها و تا حدودی پر کردن خطوط به طور طبیعی به پوستتان کمک کرده باشید.

همه درهم

دسته ها : سلامتی و پزشکی

یک دیدگاه

  1. حسین گفت:

    سلام ، از اینکه بطور اتفاقی با سایت خیلی خوب و جذاب تون آشنا شدم ،خوشحالم . انشاالا همیشه و در همه زمینه های زیبای زندگی موفق و سربلند باشید. تشکر .مرسی.

آخرین مطالب ویژه

فواید تندخوانی و تقویت حافظه در زندگی و کار و تحصیلمان چیست ؟

فواید تندخوانی و تقویت...

درتاریخ : فروردین - 2 - 1399

دیدگاه‌ها برای فواید تندخوانی و تقویت حافظه در زندگی و کار و تحصیلمان چیست ؟ بسته هستند

« تلگرام » چند میلیون کاربر ایرانی دارد؟

« تلگرام » چند...

درتاریخ : خرداد - 2 - 1394

دیدگاه‌ها برای « تلگرام » چند میلیون کاربر ایرانی دارد؟ بسته هستند

سپندارمذگان ، روز عشق ایرانی

سپندارمذگان ، روز عشق...

درتاریخ : بهمن - 28 - 1392

دیدگاه‌ها برای سپندارمذگان ، روز عشق ایرانی بسته هستند

تازه ترین نوشته ها

۲۲ دلیل مهم برای موفقیت در کنکور و امتحانات

۲۲ دلیل مهم برای...

درتاریخ : مهر - 14 - 1398

دیدگاه‌ها برای ۲۲ دلیل مهم برای موفقیت در کنکور و امتحانات بسته هستند

زومبا چیست و برای چه افرادی مناسب است ؟! | معرفی انواع زومبا

زومبا چیست و برای...

درتاریخ : آذر - 27 - 1396

دیدگاه‌ها برای زومبا چیست و برای چه افرادی مناسب است ؟! | معرفی انواع زومبا بسته هستند

خواص بی نظیر خرما ! | از فواید خرما چه میدانید ؟!

خواص بی نظیر خرما...

درتاریخ : آذر - 26 - 1396

دیدگاه‌ها برای خواص بی نظیر خرما ! | از فواید خرما چه میدانید ؟! بسته هستند

سیاهدانه و روغن سیاهدانه و فواید بیشمار آن ! | از فواید سیاهدانه چه میدانید ؟!

سیاهدانه و روغن سیاهدانه...

درتاریخ : آذر - 10 - 1396

دیدگاه‌ها برای سیاهدانه و روغن سیاهدانه و فواید بیشمار آن ! | از فواید سیاهدانه چه میدانید ؟! بسته هستند

چای سیاه و خواص درمانی بی نظیر آن

چای سیاه و خواص...

درتاریخ : خرداد - 4 - 1394

دیدگاه‌ها برای چای سیاه و خواص درمانی بی نظیر آن بسته هستند

توصیه‌های مفید تغذیه‌ای در هفته‌های پایانی تا کنکور

توصیه‌های مفید تغذیه‌ای در...

درتاریخ : خرداد - 2 - 1394

دیدگاه‌ها برای توصیه‌های مفید تغذیه‌ای در هفته‌های پایانی تا کنکور بسته هستند

با بالا رفتن سن پوستی زیبا داشته باشید

با بالا رفتن سن...

درتاریخ : اردیبهشت - 28 - 1394

دیدگاه‌ها برای با بالا رفتن سن پوستی زیبا داشته باشید بسته هستند

طرز تهیه کباب کوبیده و جوجه کباب سنتی خوشمزه

طرز تهیه کباب کوبیده...

درتاریخ : اردیبهشت - 27 - 1394

دیدگاه‌ها برای طرز تهیه کباب کوبیده و جوجه کباب سنتی خوشمزه بسته هستند

چرا غسل جنابت باید انجام بگیرد؟

چرا غسل جنابت باید...

درتاریخ : اردیبهشت - 27 - 1394

دیدگاه‌ها برای چرا غسل جنابت باید انجام بگیرد؟ بسته هستند

تغذیه تکمیلی کودک چگونه باید باشد

تغذیه تکمیلی کودک چگونه...

درتاریخ : اردیبهشت - 22 - 1394

دیدگاه‌ها برای تغذیه تکمیلی کودک چگونه باید باشد بسته هستند

تبلیغات

  • نرم افزار تندخوانی و تقویت حافظه