توصیه ای ساده و مفید به خانم های چاق

توصیه ای ساده و مفید به خانم های چاق

توصیه ای ساده و مفید به خانم های چاق :

این روزها همه جا بحث از چاقی، اضافه وزن و لاغر شدن است، اما آیا تابحال فکر کرده‌اید، که شما واقعا چاق هستید یا نه و یا اینکه به رژیم غذایی و کم کردن مصرف غذا اصلا احتیاجی دارید. در این مطلب قصد داریم به معرفی چاقی، دلایل آن و راههایی برای درمان آن بپردازیم.
چاق بودن یعنی اینکه شما در بدن خود مقدار زیادی چربی دارید، که باعث بخطر افتادن سلامتی شما می شود. داشتن چربی زیاد در بدن می تواند باعث بیماریهایی از جمله، دیابت نوع ۲، بیماری قلبی، فشارخون بالا، آرتروز، سکته و … شود.

بهمین دلایل حتی اگر شما احساس بدی بخاطر چاقیتان ندارید، اما باز هم باید به فکر کاهش وزن کم باشید. درست است که تغییر عادات غذایی و افزایش تحرک سخت است، اما با برنامه ریزی مناسب شما می توانید این کار را انجام دهید.
در این مطلب توصیه ای ساده به خانم ها برای جلوگیری از چاقی شده است :
تحقیقات نشان می دهند که خواندن برچسب مواد غذایی موجب پیشگیری از چاقی به ویژه در زنان می شود. بر اساس این مطالعه که در آمریکا انجام شد، وزن زنانی که به برچسب مواد غذایی توجه می کنند، حدود ۴ کیلوگرم کمتر از سایرین است، به عبارت دیگر شاخص توده بدن (BMI) در این گروه ۱.۴۹ پایین تر از کسانی است که در هنگام خرید هرگز به دنبال اطلاعات تغذیه ای مواد غذایی نیستند.

چاقی یکی از بزرگترین مشکلات بهداشتی در زندگی مدرن است و تعداد افراد مبتلا به اضافه وزن و چاقی روز به روز افزایش می یابد. در فاصله سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۰ بیش از یک سوم (۳۷ درصد) جمعیت بزرگسال و ۱۷ درصد کودکان و نوجوانان در امریکا چاق ارزیابی شده اند.

نکته جالب در این مطالعه این است که مشخص شد افراد سیگاری کمتر اطلاعات تغذیه ای مواد غذایی را می خوانند و اغلب شیوه زندگی نامناسبی دارند. همچنین افراد شهرنشین و تحصیل کرده توجه بیشتری به این اطلاعات دارند. در بخش دیگری از این مطالعه مشاهده می شود که ۵۸ درصد مردان و ۷۴ درصد زنان برچسب مواد غذایی را مطالعه می کنند. در این بررسی توصیه شده است از آنجایی که توجه به اطلاعات تغذیه ای مواد غذایی یک راه موثر در پیشگیری از چاقی است، سیاست گذاران بخش سلامت و بهداشتی جوامع، افراد را به مطالعه این برچسب ها تشویق کنند و تولید کنندگان مواد غذایی و صاحبان رستوران ها را متقاعد سازند که حتما اطلاعات تغذیه ای را در برچسب مواد غذایی و منوهای خود درج نمایند.

منابع : راستینه ، سیمرغ

همه درهم

دسته ها : سبک زندگی

برچسب ها : ,

دیدگاه ها خاموش هستند.

آخرین مطالب ویژه

« تلگرام » چند میلیون کاربر ایرانی دارد؟

« تلگرام » چند...

درتاریخ : خرد - ۳ - ۱۳۹۴

دیدگاه‌ها برای « تلگرام » چند میلیون کاربر ایرانی دارد؟ بسته هستند

سپندارمذگان ، روز عشق ایرانی

سپندارمذگان ، روز عشق...

درتاریخ : بهم - ۲۸ - ۱۳۹۲

دیدگاه‌ها برای سپندارمذگان ، روز عشق ایرانی بسته هستند

لحظه تحویل سال ۱۳۹۳ و سال اسب

لحظه تحویل سال ۱۳۹۳...

درتاریخ : بهم - ۱۲ - ۱۳۹۲

یک دیدگاه

تازه ترین نوشته ها

زومبا چیست و برای چه افرادی مناسب است ؟! | معرفی انواع زومبا

زومبا چیست و برای...

درتاریخ : آذر - ۲۷ - ۱۳۹۶

بدون دیدگاه

خواص بی نظیر خرما ! | از فواید خرما چه میدانید ؟!

خواص بی نظیر خرما...

درتاریخ : آذر - ۲۶ - ۱۳۹۶

بدون دیدگاه

چای سیاه و خواص درمانی بی نظیر آن

چای سیاه و خواص...

درتاریخ : خرد - ۵ - ۱۳۹۴

دیدگاه‌ها برای چای سیاه و خواص درمانی بی نظیر آن بسته هستند

توصیه‌های مفید تغذیه‌ای در هفته‌های پایانی تا کنکور

توصیه‌های مفید تغذیه‌ای در...

درتاریخ : خرد - ۳ - ۱۳۹۴

دیدگاه‌ها برای توصیه‌های مفید تغذیه‌ای در هفته‌های پایانی تا کنکور بسته هستند

با بالا رفتن سن پوستی زیبا داشته باشید

با بالا رفتن سن...

درتاریخ : ارد - ۲۹ - ۱۳۹۴

دیدگاه‌ها برای با بالا رفتن سن پوستی زیبا داشته باشید بسته هستند

طرز تهیه کباب کوبیده و جوجه کباب سنتی خوشمزه

طرز تهیه کباب کوبیده...

درتاریخ : ارد - ۲۸ - ۱۳۹۴

دیدگاه‌ها برای طرز تهیه کباب کوبیده و جوجه کباب سنتی خوشمزه بسته هستند

چرا غسل جنابت باید انجام بگیرد؟

چرا غسل جنابت باید...

درتاریخ : ارد - ۲۸ - ۱۳۹۴

دیدگاه‌ها برای چرا غسل جنابت باید انجام بگیرد؟ بسته هستند

تغذیه تکمیلی کودک چگونه باید باشد

تغذیه تکمیلی کودک چگونه...

درتاریخ : ارد - ۲۳ - ۱۳۹۴

دیدگاه‌ها برای تغذیه تکمیلی کودک چگونه باید باشد بسته هستند

فواید پیاده روی بعد از شام چیست ؟

فواید پیاده روی بعد...

درتاریخ : ارد - ۲۰ - ۱۳۹۴

دیدگاه‌ها برای فواید پیاده روی بعد از شام چیست ؟ بسته هستند

تبلیغات

  • نرم افزار تندخوانی و تقویت حافظه