همه در هم

طرز تهیه شیرینی ونیزی به ۲ روش

طرز تهیه شیرینی ونیزی به ۲ روش

طرز تهیه شیرینی ونیزی به ۲ روش :

روش اول :

مواد لازم :
کره ۲۲۵ گرم
آرد ۲۲۵ گرم
پودر قند ۵۰ گرم
وانیل نصف قاشق چایخوری
نشاسته ذرت ۵۰ گرم
شکلات چیپسی به میزان لازم

طرز تهیه :
کره نرم‌شده را خوب می‌زنیم، پودرقند و وانیل را اضافه کرده، آن‌قدر به هم زدن ادامه می‌دهیم تا به صورت کرم در آید. سپس آرد و نشاسته‌ ذرت را افزوده تا خمیر لطیفی درست شود. خمیر را درون کیسه کرده و با ماسوره ستاره‌ای در سینی با فاصله می‌ریزیم و روی هر کدام یک عدد شکلات چیپسی می‌گذاریم سپس سینی را با حرارت ۱۷۵ درجه سانتی‌گراد به مدت ۲۰ دقیقه در طبقه وسط فر قرار می‌دهیم.

روش دوم :

مواد لازم:
آرد ۱۲۵ گرم
کره ۱۱۵ گرم
پودر شکر ۵۵ گرم
پودر کاکائو ۱ قاشق غذاخوری
وانیل ۱/۴ قاشق چایخوری
شکلات آب شده مقداری
پودر پسته مقداری

طرز تهیه :
کره رو باید از نیم ساعت قبل از یخچال در بیاریم تا به دمای محیط برسه و نرم بشه. کره نرم و پودر شکر رو حسابی هم میزنیم تا حالت کرمی و روشن پیدا کنه. آرد و وانیل رو اضافه میکنیم و هم میزنیم. پودر کاکائو رو هم اضافه میکنیم و هم میزنیم. یک خمیری بدست میاد. خمیر رو داخل ماسوره میریزیم و داخل سینی فر با فاصله میریزیم. سینی رو داخل فر میگذاریم که از قبل با دمای ۳۵۰ درجه گرم کردیم. به مدت ۱۵ دقیقه میگذاریم تا شیرینی ها بپزن. از فر خارج میکنیم و میگذاریم تا خنک بشن.
شکلات هامون رو به روش بن ماری آب میکنیم. وقتی شیرینیها خنک شدند دو سرشون رو داخل شکلات مایع میزنیم و روشون پودر پسته میپاشیم و میگذاریم تا شکلات ها خودشون رو بگیرن. چند دقیقه داخل یخچال بگذریم حسابی خودشون رو میگیرن.
میشه از شکلات سفید هم واسه دو سرشون استفاده کرد و یا داخل خمیر شیرینی کاکائو نریخت و از شکلات قهوه ای استفاده کرد.

همه درهم

خروج از نسخه موبایل