7 توصیه غذایی مفید به خانم ها

۷ توصیه غذایی مفید به خانم ها

۷ توصیه غذایی مفید به خانم ها :

بیشتر ما خانم‌ها آنقدر که به زیبایی و ظاهرمان اهمیت می‌دهیم برایمان مهم نیست که چه بخوریم و چطور و چه مقدار بخوریم. در صورتی که داشتن تغذیه مناسب، پایه و اساس یک زندگی همراه با سلامت و حتی عاملی مهم در داشتن ظاهری زیباست، به همین دلیل انجمن پزشکان آمریکا در سال ۲۰۱۰، هفت ماده غذایی را به خانم‌های سراسر دنیا معرفی کرد تا‌ آنها با خوردن این موادغذایی، زندگی شاد و سالمی داشته باشند:

۱ . روغن زیتون

لیست غذاهای زنانه ما به هیچ عنوان بدون ذکر نام روغن زیتون کامل نمی‌شود. محققان دانشگاه کلمبیا روغن زیتون را عاملی برای مقابله با آلزایمر و زوال عقل می‌دانند و پژوهشگران اسپانیایی هم شانس ابتلا به سرطان پستان را در خانم‌هایی که به صورت منظم روغن زیتون می‌خورند، بسیار پایین اعلام کرده‌اند.
چقدر بخوریم؟ بهتر است خانم‌ها روزی ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون روی سالاد یا غذایشان بریزند تا علاوه بر کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را هم در خود به حداقل برسانند.

۲ . ماست

این ماده لبنی مفید، سرشار از کلسیم است که مصرف روزانه‌اش می‌تواند یک‌چهارم از نیاز خانم‌ها به این ماده معدنی را برطرف کند، مخصوصا اگر به صورت کم‌چرب مصرف شود. همچنین خوردن ماست کم‌چرب می‌تواند قدرت سیستم ایمنی بدن زنان را افزایش دهد و از بدخلق و خو شدن آنها پیشگیری کند.
چقدر بخوریم؟ حداقل ۳ وعده ماست یا لبنیات کم‌چرب را در روز میل کنید.

۳ . جو

متخصصان تغذیه، جو را به عنوان یک ماده کاهش‌دهنده کلسترول در بدن معرفی می‌کنند که مقادیر بالایی از فیبر در آن موجود است و خوردنش مثل لوبیا قرمز می‌تواند برای ساعت‌های زیادی شما را سیر نگه دارد. به همین دلیل خوردن آن به تمام خانم‌هایی که قصد دارند وزنشان را کم کنند و گرسنگی هم نکشند، توصیه می‌شود. بسیاری از خانم‌ها به خاطر دیرپز بودن جو، بی‌خیال خوردن آن می‌شوند اما توصیه متخصصان تغذیه به این افراد مصرف جوی دو سر و پرک است که ظرف مدت بسیار کوتاهی پخته می‌شود.
چقدر بخوریم؟ متخصصان انجمن قلب آمریکا نه‌تنها به خانم‌ها بلکه به همه افراد توصیه می‌کنند که هر روز حداقل ۲۰ تا ۳۰ گرم انواع غلات سرشار از فیبر مانند جو را در جیره غذایی روزانه‌شان جای دهند.

۴ . کلم بروکلی

کلم بروکلی یکی از خوشمزه‌ترین خوراکی‌ها برای مبارزه با سرطان پستان است و منبع خوبی برای دریافت ویتامین C و A محسوب می‌شود. این ماده غذایی که جزو گروه سبزی‌ها تقسیم‌بندی می‌شود، سرشار از فیبر، اسیدفولیک، کلسیم، آهن و پتاسیم است و همان‌طور که می‌دانید تمام این ریزمغذی‌ها برای بدن خانم‌ها بسیار لازم و ضروری اعلام شده‌اند و اکثر خانم‌ها نیز با کمبود آنها مواجه‌اند. به علاوه، خوردن یک وعده (یک فنجان) کلم بروکلی، کمتر از ۳۰ کالری انرژی را به بدن وارد می‌کند و این یعنی اینکه مصرف به دلخواهش چاقی و اضافه وزن را در پی نخواهد داشت.
چقدر بخوریم؟ خوردن ۲ تا ۴ فنجان کلم بروکلی خام یا بخارپز شده در هفته به تمام خانم‌ها پیشنهاد می‌شود.

۵ . لوبیا قرمز

حبوبات، سرشار از مواد مغذی هستند اما در بین آنها لوبیا قرمز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. این ماده غذایی حاوی مقادیر بالایی از انواع آنتی‌اکسیدان‌ها، فولات، پروتئین، مواد معدنی و فیبر است. به همین دلیل هم خوردن لوبیا قرمز باعث می‌شود که شما زودتر احساس سیری کنید و برای مدت زمان بیشتری سیر بمانید و دچار اضافه وزن ناشی از پرخوری نشوید. همچنین مصرف این ماده مغذی باعث افزایش سوخت و ساز بدن می‌شود، قندخون را کنترل می‌کند و خطر ابتلا به سرطان‌های زنانه را هم پایین می‌آورد. خاصیت این لوبیای سحرآمیز آنقدر زیاد است که دکتر لیز اپلگیت، استاد دانشگاه کالیفرنیا درباره آن می‌گوید: «حتی اگر فرصت کافی برای درست کردن خوراک لوبیا ندارید، کنسرو آن را تهیه کنید و بخورید.»
چقدر بخوریم؟ خوردن هفته‌ای ۳ فنجان یا روزی یک قاشق لوبیا قرمز پخته به همه خانم‌ها توصیه می‌شود.

۶ . گردو

«پروتئین، فیبر، انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی و امگا۳! دیگر از یک ماده غذایی چه می‌خواهید؟» اینها گفته‌های دکتر دیوید کاتز، استاد دانشکده پزشکی ییل (Yale)، در مورد گردو است. اگر خانم‌ها هر روز و به اندازه گردو بخورند، می‌توانند کلسترول خونشان را کاهش دهند، قدرت تمرکزشان را بالا ببرند، خواب بهتری را در طول شب تجربه کنند، از استرس و بیماری‌های قلبی دور باشند و از همه مهم‌تر خطر ابتلا به سرطان پستان را در خود به حداقل برسانند.
چقدر بخوریم؟ خوردن ۲، ۳ عدد گردو در روز می‌تواند تاثیرات شگرفی را در بدن خانم‌ها بر جای بگذارد.

۷ . ماهی آزاد

دکتر آندرو ویل می‌گوید که خوردن ماهی‌های چرب سرشار از امگا۳ برای خانم‌ها بسیار مفید است و اگر در ترکیب این ماهی‌ها ماده‌ای به نام DHA هم وجود داشته باشد بسیار عالی می‌شود. وی وجود این دو ماده مغذی را که به وفور در ماهی آزاد وجود دارد، باعث حفظ سلامت خانم‌ها در طول دوران بارداری می‌داند. همچنین امگا۳ می‌تواند از افسردگی پیش از قاعدگی و پس از زایمان هم جلوگیری کند و یک دشمن جدی برای بیماری آلزایمر به شمار آید. از پروتئین و ویتامین D فراوان موجود در ماهی آزاد هم نمی‌شود چشم‌پوشی کرد؛ ویتامینی که بدن اکثر خانم‌ها با کمبود آن مواجه است.
چقدر بخوریم؟ حداقل ۲ بار در هفته از این ماهی یا ماهی‌های چرب دیگر استفاده کنید.

منابع : هفته نامه سلامت ، سیمرغ

همه درهم

دسته ها : سبک زندگی

ارسال یک پاسخ


آخرین مطالب ویژه

« تلگرام » چند میلیون کاربر ایرانی دارد؟

« تلگرام » چند...

درتاریخ : خرد - ۳ - ۱۳۹۴

بدون دیدگاه

سپندارمذگان ، روز عشق ایرانی

سپندارمذگان ، روز عشق...

درتاریخ : بهم - ۲۸ - ۱۳۹۲

بدون دیدگاه

لحظه تحویل سال ۱۳۹۳ و سال اسب

لحظه تحویل سال ۱۳۹۳...

درتاریخ : بهم - ۱۲ - ۱۳۹۲

یک دیدگاه

تازه ترین نوشته ها

زومبا چیست و برای چه افرادی مناسب است ؟! | معرفی انواع زومبا

زومبا چیست و برای...

درتاریخ : آذر - ۲۷ - ۱۳۹۶

بدون دیدگاه

خواص بی نظیر خرما ! | از فواید خرما چه میدانید ؟!

خواص بی نظیر خرما...

درتاریخ : آذر - ۲۶ - ۱۳۹۶

بدون دیدگاه

چای سیاه و خواص درمانی بی نظیر آن

چای سیاه و خواص...

درتاریخ : خرد - ۵ - ۱۳۹۴

بدون دیدگاه

با بالا رفتن سن پوستی زیبا داشته باشید

با بالا رفتن سن...

درتاریخ : ارد - ۲۹ - ۱۳۹۴

بدون دیدگاه

طرز تهیه کباب کوبیده و جوجه کباب سنتی خوشمزه

طرز تهیه کباب کوبیده...

درتاریخ : ارد - ۲۸ - ۱۳۹۴

بدون دیدگاه

چرا غسل جنابت باید انجام بگیرد؟

چرا غسل جنابت باید...

درتاریخ : ارد - ۲۸ - ۱۳۹۴

بدون دیدگاه

تغذیه تکمیلی کودک چگونه باید باشد

تغذیه تکمیلی کودک چگونه...

درتاریخ : ارد - ۲۳ - ۱۳۹۴

بدون دیدگاه

فواید پیاده روی بعد از شام چیست ؟

فواید پیاده روی بعد...

درتاریخ : ارد - ۲۰ - ۱۳۹۴

بدون دیدگاه

تبلیغات

  • نرم افزار تندخوانی و تقویت حافظه

مطالب پیشین همه در هم

طرز تهیه دسر موز و خامه کاراملی

طرز تهیه دسر موز...

درتاریخ : شهر - ۱۶ - ۱۳۹۳

بدون دیدگاه

سالمندان و ۶ ثانیه ورزش !

سالمندان و ۶ ثانیه...

درتاریخ : شهر - ۲۱ - ۱۳۹۳

بدون دیدگاه

نکاتی برای تمییز کردن گیاهان آپارتمانی

نکاتی برای تمییز کردن...

درتاریخ : مرد - ۱۱ - ۱۳۹۲

بدون دیدگاه

یوگا و تنفس درست در دوران بارداری

یوگا و تنفس درست...

درتاریخ : مرد - ۹ - ۱۳۹۲

یک دیدگاه

چگونگی خواندن نماز عید فطر

چگونگی خواندن نماز عید...

درتاریخ : مرد - ۱۶ - ۱۳۹۲

۲ دیدگاه

گریپ فروت و خطر تداخل با برخی از داروها

گریپ فروت و خطر...

درتاریخ : مرد - ۲۶ - ۱۳۹۲

بدون دیدگاه

۹ ماده غذایی مفید برای پیشگیری از سرطان

۹ ماده غذایی مفید...

درتاریخ : تیر - ۶ - ۱۳۹۲

بدون دیدگاه

۵ نکته در رابطه با امنیت وبلاگ

۵ نکته در رابطه...

درتاریخ : تیر - ۱۶ - ۱۳۹۲

بدون دیدگاه

چگونه بهداشت زیر بغل را رعایت کنیم

چگونه بهداشت زیر بغل...

درتاریخ : تیر - ۲۵ - ۱۳۹۲

بدون دیدگاه

چای سیاه و خواص درمانی بی نظیر آن

چای سیاه و خواص...

درتاریخ : خرد - ۵ - ۱۳۹۴

بدون دیدگاه

اعمال خاصه شبهای قدر

اعمال خاصه شبهای قدر

درتاریخ : تیر - ۲۹ - ۱۳۹۲

بدون دیدگاه

علل زایمان زودرس و پیشگیری از آن

علل زایمان زودرس و...

درتاریخ : مرد - ۲۲ - ۱۳۹۲

بدون دیدگاه

گل های سمی با زیبایی چشم نواز را بشناسید

گل های سمی با...

درتاریخ : شهر - ۲۰ - ۱۳۹۲

بدون دیدگاه

میلان شهر زیبای مد

میلان شهر زیبای مد

درتاریخ : تیر - ۱۲ - ۱۳۹۲

۵ دیدگاه

نستر آداموس و مهمترین پیش گویی هایش

نستر آداموس و مهمترین...

درتاریخ : خرد - ۱۸ - ۱۳۹۲

بدون دیدگاه

ویتامین های ضروری برای جوان ماندن پوست

ویتامین های ضروری برای...

درتاریخ : مرد - ۲۳ - ۱۳۹۲

بدون دیدگاه

۹ ادویه که در لاغری معجزه می کنند!

۹ ادویه که در...

درتاریخ : مرد - ۱۵ - ۱۳۹۲

بدون دیدگاه

آشنایی با ۲۶ ماده معجزه آسا

آشنایی با ۲۶ ماده...

درتاریخ : خرد - ۱۸ - ۱۳۹۲

بدون دیدگاه

شوهر مامانی دارید ، بخوانید !

شوهر مامانی دارید ،...

درتاریخ : شهر - ۱۹ - ۱۳۹۳

بدون دیدگاه

خواص فراوان کلم بروکلی

خواص فراوان کلم بروکلی

درتاریخ : خرد - ۲۰ - ۱۳۹۲

بدون دیدگاه