پرچمدار جدید اپل ، آیفون 6 رونمایی شد !

پرچمدار جدید اپل ، آیفون ۶ رونمایی شد !

پرچمدار جدید اپل ، آیفون ۶ رونمایی شد !

مشخصات کلی آیفون ۶ در یک نگاه:

مدل‌ها: ۴.۷ و ۵.۵ اینچی

رزولوشن صفحه نمایش و اندازه مدل ۴.۷ اینچی: از نوع Retina HD. نسبت ۱۳۳۴ در ۷۵۰ و چگالی صفحه ۳۲۶ پیکسل در هر اینچ. ضخامت ۶.۹ میلی متری به همراه ارتفاع ۱۳۸ و عرض ۶۶ میلی متری

رزولوشن صفحه نمایش و اندازه مدل ۵.۵ اینچی: از نوع Retina HD. نسبت ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ و چگالی صفحه ۴۰۱ پیسکل در هر اینچ ضخامت ۷.۱ میلی متری به همراه ارتفاع ۱۵۸ و عرض ۷۸ میلی متری

رنگ‌ها: خاکستری، نقره‌ای و طلائی

حافظه: ۱۶، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی و عدم پشتیبانی از کارت حافظه جانبی

پردازنده: A8 دو هسته ای با قدرت ۱.۴ گیگاهرتز

رم: ۱ گیگابایت

دوربین پشت: ۸ مگاپیکسل و دوربین جلو: ۲.۱ مگاپیکسل + لنز های جدید در هر دو قسمت

باتری: ۱۸۰۰ میلی آمپر ساعتی

قیمت نسخه های لاک: آیفون ۶ با ظرفیت های ۱۶، ۶۴ و ۱۲۸ گیگاباتی به ترتیب با قیمت ۶۴۹، ۷۴۹ و ۸۴۹ دلار به صورت آنلاک و آیفون ۶ پلاس نیز با ظرفیت های ۱۶، ۶۴ و ۱۲۸ گیگاباتی به ترتیب با قیمت ۷۴۹، ۸۴۹ و ۹۴۹ دلار به صورت آنلاک در بازار آمریکا روانه بازار میشوند.

تاریخ پیش خرید: ۱۲ سپتامبر

تاریخ عرضه جهانی: ۱۹ سپتامبر

سرویس های جانبی: Touch ID, NFC, Apple Pay

سیستم عامل

آیفون ۶ به لطف سیستم عامل قدرتمند خود یعنی iOS 8 تجربه ای فوقالعاده را برای شما رقم میزند. در سیستم عامل آی او اس ۸ شاهد قابلیت های فوقالعاده ای همچون برنامه Health هستیم که با اتصال به دستگاه های تناسب اندام و پوشیدنی و علی الخصوص iWatch تمام فعالیت های جسمانی بدن را سنجیده و به شما اطلاع میدهد. برنامه های دیگری همچون Tips نیز وجود دارد که به شما در استفاده راحت تر از سیتسم عامل در صورتی که کاربر تازه واردی باشید کمک بسیاری میکند. در آی او اس ۸ اپل تصمیم گرفته است دو تا از برنامه های محبوب خودش را که هم اکنون به صورت جانبی در اپ استور موجود است را پیش فرض کند، برنامه های iBooks و Podcasts از این پس در آی او اس ۸ جز برنامه های پیش فرض سیستم عامل خواهند بود تا امکان دسترسی به کتاب و پادکست ها موجود در سطح اینترنت و آیتونز استور راحت تر باشد.

در آی او اس ۸ قابلیت های بسیار دیگری نیز وجود دارد که قبلا با آن ها آشنا شده اید اما اگر بخواهیم نگاهی مختصر به آنها داشته باشم بد نیست اشاره ای به Interactive Notifications، بهبود سیری، ساخت کیبرد و ویجت های سفارشی، تایپ سریع و هزاران API برنامه نویسی برای توسعه دهندگان اشاره کرد. همچنین در آی او اس ۸ دستگاه های مختلف اپل با هم تعامل بسیار گسترده ای دارند. به عنوان مثال در این سیستم عامل کاربران میتوانند پیامک های خود را علاوه بر آیفون در آیپد نیز مشاهده کنند و یا پاسخ آن را بدهند. این امر برای تماس های تلفنی نیز صدق میکند. و البته نکته جذاب تر وجود این ارتباطات با سیستم عامل مک است که به لطف OS X Yosemite امکان پذیر است.

طراحی

یکی از مهمترین بحث هایی که تا پیش از معرفی آیفون ۶ در میان بود، طراحی و شکل ظاهری آن بود و خیلی ها آن را زشت و حتی نا امید کننده قلمداد می‌کردند. اما بهتر است کمی عمیق تر با مفهوم و علم طراحی آشنا شویم، طراحی به طور خاص به معنی شکل ظاهری یک شعی یا جسم نیست بلکه مهندسی سخت افزار آن دستگاه و هماهنگ سازی بهتر اجزا است که طرح یک محصول را شکل میدهد. بنابراین آیفون ۶ به بهترین حالت ممکن که امکان پذیر بود طراحی شده است و واقعا از نزدیک زیبایی خاصی دارد. به طور کلی شباهت بسیاری نیز به نسل پنجم آپاد تاچ دارد که واقعا این دستگاه زیبایی منحصر به فردی دارد.
یکی از ایراداتی که به آیفون ۶ وارد است، بیرون زدگی لنز دوربین و حاشیه های پشت دستگاه است. بیایید نگاهی عمیق تر به این موارد داشته باشیم، اگر پرچمداران اخیر شرکت های فعال در حوزه اسمارت فون ها را دیده باشید قطعا با چنید صحنه بیرون زدگی لنز دوربین نیز در آن ها رو به رو خواهید شد. دستگاهی با ضخامت ۶.۹ میلیمتر قطعا فشردگی سخت افزاری خاصی درونش در جریان است اما این فشردگی تا چه حد میتواند باعث کوچیکی و در عین حال حفظ کارایی قطعات باشد؟ به طور قطع مهندسین اپل تمام این احتمالات را در نظر گرفته اند و تا حد ممکن از حجم آن کاسته اند اما با کوچکتر بیش از حد کردن آن واقعا کارایی که باید داشته باشد از بین مریود. لذا از نظر علمی تصمیم گرفته شده مبنی بر اینکه همانند نسل پنجم آیپاد از این نوع لنز استفاده شود بسیار سنجیده است.

اما در مورد خط های حاشیه ای پشت دستگاه، امواج GSM و به طور کلی ارتباطات رادیویی در حال جریان در گوشی امکان عبور از آلمینیوم و یا جسم فلزی را ندارند لذا برای حل این مشکل لازم است که از حداقل مقدار پلاستیک یا شیشه در دستگاه استفاده شود تا بتوان این مشکل را به ساده ترین راه ممکن حل کرد و این دقیقا همان کاری است که مهندسان طراحی اپل در نظر گرفته اند و با استفاده از یک سری خطوط در پشت دستگاه علاوه بر افزایش زیبایی، یک مشکل سخت افزاری نیز حل کرده اند.

طرح کلی هر دو مدل آیفون ۶ شباهت بسیاری به آیپاد تاچ نسل پنجم و آیپد ایر دارد، از نوع لنز دوربین گرفته تا گوشه و لبه های گرد چه در قسمت فلزی دستگاه و چه در صفحه نمایش. همچنین دکمه های کم و زیاد کردن صدا نیز از این قاعده مستثنی نیست.

یکی از مهم ترین ساختار شکنی ها در آیفون ۶ تعویض جایگاه دکمه پاور میباشد که بعد از هفت سال این دکمه از بالای دستگاه به سمت راست آن منتقل شده است که دلیل آن نیز واضح هست، افزایش طول دستگاه و عدم دسترسی راحت انگشت ها به آن. چرا که مدل ۴.۷ اینچی آیفون ۶ دارای ضخامت ۶.۹ میلی متری به همراه ارتفاع ۱۳۸ و عرض ۶۶ میلی متری است. همچنین مدل ۵.۵ اینچی نیز دارای ضخامت ۷.۱ میلی متری به همراه ارتفاع ۱۵۸ و عرض ۷۸ میلی متری است.

سخت افزار

از طراحی و ظاهر بیرونی دستگاه که بگذریم به مهم ترین بحث، یعنی مشخصات سخت افزاری دستگاه میرسیم. قطعاتی که در طول سال در شرایط مختلف به کمک ما می‌آیند تا کار هایمان به سریعترین و بهترین شکل ممکن انجام شود.

هر دو مدل آیفون دارای صفحه نمایش جدید Retina HD میباشند. صفحه نمایش مدل ۴.۷ اینچی آیفون ۶ دارای رزولوشنی ۱۳۳۴ در ۷۵۰ و چگالی صفحه ۳۲۶ پیکسل در هر اینچ است و مدل ۵.۵ اینچی نیز دارای رزولوشن صفحه ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ و چگالی صفحه ۴۰۱ پیکسل در هر اینچ است. به همین منظور سیستم عامل و برنامه ها از این پس باید تصاویر با کیفیت ۳x را فرخوانی کنند.

پردازنده استفاده شده در هر دو مدل آیفون ۶ با نام A8 با ساختار ۶۴-بیت شناخته میشود که ۵۰٪ در زمینه گرافیکی و ۲۵% در زمینه پردازش اطلاعات از نسل قبلی خود قوی تر است. همچنین دارای دو هسته با قدرت ۱.۴ گیگاهرتز است. رم دستگاه همانند سابق مقدار ۱ گیگ را یدک میکشد. همراه با پردازنده A8، نسل جدید پردازنده M8 نیز قرار دارد که علاوه برای کمک در پردازش اطلاعات در قسمت دوربین و افزایش سرعت آن و همچنین دریافت اطلاعات جسمانی همانند مدت زمان و مقدار راه رفتن و … قابلیت های جدیدی همانند فشار سنج و … را نیز پشتیبانی میکند.

منبع : انجمن تخصصی آیفون

همه درهم


دیدگاه ها خاموش هستند.

آخرین مطالب ویژه

فواید تندخوانی و تقویت حافظه در زندگی و کار و تحصیلمان چیست ؟

فواید تندخوانی و تقویت...

درتاریخ : فروردین - 2 - 1399

دیدگاه‌ها برای فواید تندخوانی و تقویت حافظه در زندگی و کار و تحصیلمان چیست ؟ بسته هستند

« تلگرام » چند میلیون کاربر ایرانی دارد؟

« تلگرام » چند...

درتاریخ : خرداد - 2 - 1394

دیدگاه‌ها برای « تلگرام » چند میلیون کاربر ایرانی دارد؟ بسته هستند

سپندارمذگان ، روز عشق ایرانی

سپندارمذگان ، روز عشق...

درتاریخ : بهمن - 28 - 1392

دیدگاه‌ها برای سپندارمذگان ، روز عشق ایرانی بسته هستند

تازه ترین نوشته ها

۲۲ دلیل مهم برای موفقیت در کنکور و امتحانات

۲۲ دلیل مهم برای...

درتاریخ : مهر - 14 - 1398

دیدگاه‌ها برای ۲۲ دلیل مهم برای موفقیت در کنکور و امتحانات بسته هستند

زومبا چیست و برای چه افرادی مناسب است ؟! | معرفی انواع زومبا

زومبا چیست و برای...

درتاریخ : آذر - 27 - 1396

دیدگاه‌ها برای زومبا چیست و برای چه افرادی مناسب است ؟! | معرفی انواع زومبا بسته هستند

خواص بی نظیر خرما ! | از فواید خرما چه میدانید ؟!

خواص بی نظیر خرما...

درتاریخ : آذر - 26 - 1396

دیدگاه‌ها برای خواص بی نظیر خرما ! | از فواید خرما چه میدانید ؟! بسته هستند

سیاهدانه و روغن سیاهدانه و فواید بیشمار آن ! | از فواید سیاهدانه چه میدانید ؟!

سیاهدانه و روغن سیاهدانه...

درتاریخ : آذر - 10 - 1396

دیدگاه‌ها برای سیاهدانه و روغن سیاهدانه و فواید بیشمار آن ! | از فواید سیاهدانه چه میدانید ؟! بسته هستند

چای سیاه و خواص درمانی بی نظیر آن

چای سیاه و خواص...

درتاریخ : خرداد - 4 - 1394

دیدگاه‌ها برای چای سیاه و خواص درمانی بی نظیر آن بسته هستند

توصیه‌های مفید تغذیه‌ای در هفته‌های پایانی تا کنکور

توصیه‌های مفید تغذیه‌ای در...

درتاریخ : خرداد - 2 - 1394

دیدگاه‌ها برای توصیه‌های مفید تغذیه‌ای در هفته‌های پایانی تا کنکور بسته هستند

با بالا رفتن سن پوستی زیبا داشته باشید

با بالا رفتن سن...

درتاریخ : اردیبهشت - 28 - 1394

دیدگاه‌ها برای با بالا رفتن سن پوستی زیبا داشته باشید بسته هستند

طرز تهیه کباب کوبیده و جوجه کباب سنتی خوشمزه

طرز تهیه کباب کوبیده...

درتاریخ : اردیبهشت - 27 - 1394

دیدگاه‌ها برای طرز تهیه کباب کوبیده و جوجه کباب سنتی خوشمزه بسته هستند

چرا غسل جنابت باید انجام بگیرد؟

چرا غسل جنابت باید...

درتاریخ : اردیبهشت - 27 - 1394

دیدگاه‌ها برای چرا غسل جنابت باید انجام بگیرد؟ بسته هستند

تغذیه تکمیلی کودک چگونه باید باشد

تغذیه تکمیلی کودک چگونه...

درتاریخ : اردیبهشت - 22 - 1394

دیدگاه‌ها برای تغذیه تکمیلی کودک چگونه باید باشد بسته هستند

تبلیغات

  • نرم افزار تندخوانی و تقویت حافظه