تاثیر طب سوزنی بر چین و چروک صورت

تاثیر طب سوزنی بر چین و چروک صورت

تاثیر طب سوزنی بر چین و چروک صورت :

طب سوزنی که به زبان چینی به آن ژن جیو (ZHEN JIU) گفته می‌شود مهم‌ترین شاخه طب سنتی چین ٰTCM است است که با فروکردن سوزن‌های بسیار نازک به نقاط خاصی از بدن که گذرگاه‌های انرژی دانسته می‌شوند باعث تسکین درد و یا درمان مشکل خاصی از بیمار می‌شود. براساس تئوری طب سوزنی، این نقاط خاص بر روی مسیرهای خاصی از بدن با نام گذرگاهmeridian قرار دارند که انرژی حیات که در زبان چینی به آن «چی» (QI) گفته می‌شود در آنها جریان دارد.
در جهان یک قاعده کلی وجود دارد که برای تشخیص سن واقعی افراد به تعداد و عمق چروک‌های اطراف چشم و دهان نگاه می‌کنند. چروک‌های این ناحیه بهترین معیار برای تشخیص سن واقعی افراد است. چرا که پوست ناحیه دهان و اطراف چشم ظریف‌ترین و شکننده‌ترین پوست‌ها در برابر احساساتی مانند درد، استرس، اضطراب،خشم و حتی شادی است. به این ترتیب که با بروز هر یک از این حس‌ها بدن ما دگرگون می‌شود و این دگرگونی روی عضلات و پوست صورت نیز اثر می‌گذارد. در این حالت ممکن است ما به دلیل درد یا فشار عصبی که داریم اخم کنیم، چشم‌های‌مان را جمع کنیم، لب‌ها را به هم فشار دهیم و در صورتی که این رویه به صورت عادت ثانویه برای‌مان بماند به نوعی به بروز زودهنگام چروک‌ها در اطراف لب و دهان کمک کنیم. در این شماره قصد داریم با معرفی یکی از طبیعی‌ترین شیوه‌های درمان جوانسازی پوست به شما بگوییم که چگونه می‌توانید به​راحتی ۵ سال جوان‌تر به نظر برسید.

چروک نشانه اختلال در اندام درونی است

در طب سنتی چین « چین و چروک» را به عنوان بیماری معرفی نمی‌کنند بلکه آن را علامت و نشانه‌ای از بیماری می‌دانند. در حقیقت درمانگران طب سنتی چین و طب سوزنی بر این باورند که چروک‌های موجود در صورت می‌تواند نشان‌دهنده تغییرات و اختلالاتی در عملکرد اندام‌های درونی بدن باشد. از این رو درمانگران برای بهبود آن با استفاده از تکنیک‌های طب سوزنی و تکنیک‌های رایج در طب سنتی چین به درمان اختلال‌ها می‌پردازند و تعادل انرژی را در اندام‌های بدن بیمار بالا می‌برند، بنابراین فرد علاوه بر آنکه با بهبود چروک‌ها در سطح پوستش روبه‌رو می‌شود به مرور با افزایش سلامت و نیروی زندگی در بدنش نیز مواجهه می‌شود. بیمار در کنار بهبود عملکرد اندام‌های درونی و از بین رفتن چروک‌ها، احساس بهتری از فعالیت‌هایش دارد، خوابش عمیق‌تر می‌شود و حتی دستگاه گوارشش بهتر به فعالیت می‌پردازد.

پاکسازی کبد همراه طب سوزنی

علاوه بر تکنیک‌های طب سوزنی شیوه‌های دیگری در طب سنتی چین وجود دارد که از آن برای درمان اختلال‌ها و بیماری‌های پوست استفاده می‌کنند. یکی از این شیوه‌ها پاکسازی کبد با شیوه طب سنتی چین و با کمک داروهای گیاهی چینی و متدهای این مکتب است.  به این ترتیب که درمانگر علاوه بر کاهش استرس و بهبود خواب وی با پاکسازی کبد او از اخلاط مزاحم و مواد غیرمفید در کبد، آنزیم‌های نامناسب را از بدن خارج کرده و به این ترتیب مانع از بروز بیماری‌ها و اختلال‌ها در سطح پوست می‌شود.

در طب سنتی چین «چین و چروک» را به عنوان بیماری معرفی نمی‌کنیم بلکه آن را علامت و نشانه‌ای از بیماری می‌دانیم. در حقیقت درمانگران طب سنتی چین و طب سوزنی بر این باورند که چروک‌های موجود در صورت می‌تواند نشان‌دهنده تغییرات و اختلالاتی در عملکرد اندام‌های درونی بدن باشد

پیشگیری از بروز چین و چروک با سوزن

درمانگران طب سوزنی با کمک متدهای پیشگیری که در این طب سراغ دارند، می‌توانند با ایجاد تعادل و توازن در بدن افراد میزان تحریک‌پذیری و هیجان‌پذیری آنها را کنترل کرده، اضطراب و استرس را در آنها به حداقل برسانند، کیفیت و کمیت خواب را تنظیم کنند و در کنار آن عملکرد اندام‌های درونی که پوست آینه رفتاری و عملکردی آنهاست را بهبود بخشند. به این ترتیب افراد با کمک این تکنیک‌ها از آغاز دهه سوم زندگی خود می‌توانند به پیشگیری از بروز چین و چروک بپردازند تا بعدها به درمان آن نیازی نداشته باشند.

نتیجه طب سوزنی برای همه یکسان نیست

روند درمان  اختلال‌های پوستی  برای افراد مختلف متفاوت است. درمانگران در طب سوزنی با کمک تکنیک‌هایی که می‌شناسند متناسب با نوع علائمی که در پوست بیمار مشاهده می‌کنند برای درمان اختلال عملکردی یک اندام درونی دست به کار می‌شوند که این اندام ممکن است در فردی ریه، در فردی دیگر طحال و در شخصی دیگر کبد یا روده‌ها باشد؛ بنابراین درمانگران هرگز یک نسخه را برای یک نفر تجویز نمی‌کنند و پس از معاینه و بررسی حالات بیمار و گرفتن شرح حال از او به ریشه‌یابی بیماری پرداخته و متناسب با سن و شرایط بیمار درمان را آغاز می‌کنند. ممکن است یک خانم جوان با داشتن خواب خوب، ورزش روزانه و فشار و استرس کمتر در عرض ۵ جلسه به نتیجه دلخواه برسد اما خانم دیگری که در سنین میانسالی قرار دارد یا در شرایط مناسبی به لحاظ تغذیه، خواب نداشته و فشار کاری شدیدی داشته باشد و در مدت زمان بیشتری به نتیجه دلخواه دسترسی پیدا کند.

برای میانسال‌ها پاکسازی ضروری است

در سنین میانسالی و بالای ۴۵ سال اندام‌های درونی دچار کهولت می‌شوند. به این ترتیب اگر می‌خواهیم در این سنین برای درمان چین و چروک‌ها اقدام کنیم باید برای پاکسازی کبد، ریه و حتی دستگاه گوارش اقدام کنیم، چرا که این اندام هر کدام ۴۵ ساله‌اند و نیاز به پاکسازی و سبکی دارند. با انجام پاکسازی اندام‌های درونی ۵ تا ۱۰ سال جوان‌تر می‌شوند و این مسئله به بهبود عملکرد آنها بسیار کمک می‌کند. در این حالت فرد پس از پاکسازی احساس می‌کند که جوان‌تر شده و سبکی خاصی را در درونش احساس می‌کند. به این ترتیب با کمک پاکسازی درمانگر عوامل بروز چین و چروک و پیدایش آنها را در بدن به حداقل می‌رساند و پس از آن برای درمان  چین و چروک صورت و بهبود آن اقدام می‌کند. به این شکل روند درمان بیمار سرعت زیادی می‌گیرد.

سوزن بزنیم یا بوتاکس کنیم

درمانگرانی که از شیوه بوتاکس برای درمان چین و چروک استفاده می‌کنند در حقیقت با فلج کردن اعصاب صورت به از بین رفتن چین و چروک و اخم می‌پردازند. در صورتی که ما در شیوه درمانی طب سوزنی از این راه استفاده نمی‌کنیم، یعنی عصبی را فلج نمی‌کنیم. به این ترتیب با کمک طب سوزنی تمام ماهیچه‌های صورت عملکرد خود را حفظ می‌کنند و در عین حال درمان نیز می‌شوند اما در شیوه بوتاکس، تزریق این ماده موجب از کارافتادگی بعضی اعصاب صورت و متعاقب آن بهبود چین و چروک و اخم‌ها می‌شود. این دو شیوه تفاوت‌هایی دارند اما هر دو می‌توانند در درمان چین و چروک به شیوه خود موثر باشند. انتخاب یکی از این دو شیوه یا هردوی آن برای درمان بهتر است با مشاوره توسط متخصصان صورت گیرد تا بهترین گزینه برای درمان به بیمار ارائه شود.

منبع : برترین ها

همه درهم


دیدگاه ها خاموش هستند.

آخرین مطالب ویژه

فواید تندخوانی و تقویت حافظه در زندگی و کار و تحصیلمان چیست ؟

فواید تندخوانی و تقویت...

درتاریخ : فروردین - 2 - 1399

دیدگاه‌ها برای فواید تندخوانی و تقویت حافظه در زندگی و کار و تحصیلمان چیست ؟ بسته هستند

« تلگرام » چند میلیون کاربر ایرانی دارد؟

« تلگرام » چند...

درتاریخ : خرداد - 2 - 1394

دیدگاه‌ها برای « تلگرام » چند میلیون کاربر ایرانی دارد؟ بسته هستند

سپندارمذگان ، روز عشق ایرانی

سپندارمذگان ، روز عشق...

درتاریخ : بهمن - 28 - 1392

دیدگاه‌ها برای سپندارمذگان ، روز عشق ایرانی بسته هستند

تازه ترین نوشته ها

۲۲ دلیل مهم برای موفقیت در کنکور و امتحانات

۲۲ دلیل مهم برای...

درتاریخ : مهر - 14 - 1398

دیدگاه‌ها برای ۲۲ دلیل مهم برای موفقیت در کنکور و امتحانات بسته هستند

زومبا چیست و برای چه افرادی مناسب است ؟! | معرفی انواع زومبا

زومبا چیست و برای...

درتاریخ : آذر - 27 - 1396

دیدگاه‌ها برای زومبا چیست و برای چه افرادی مناسب است ؟! | معرفی انواع زومبا بسته هستند

خواص بی نظیر خرما ! | از فواید خرما چه میدانید ؟!

خواص بی نظیر خرما...

درتاریخ : آذر - 26 - 1396

دیدگاه‌ها برای خواص بی نظیر خرما ! | از فواید خرما چه میدانید ؟! بسته هستند

سیاهدانه و روغن سیاهدانه و فواید بیشمار آن ! | از فواید سیاهدانه چه میدانید ؟!

سیاهدانه و روغن سیاهدانه...

درتاریخ : آذر - 10 - 1396

دیدگاه‌ها برای سیاهدانه و روغن سیاهدانه و فواید بیشمار آن ! | از فواید سیاهدانه چه میدانید ؟! بسته هستند

چای سیاه و خواص درمانی بی نظیر آن

چای سیاه و خواص...

درتاریخ : خرداد - 4 - 1394

دیدگاه‌ها برای چای سیاه و خواص درمانی بی نظیر آن بسته هستند

توصیه‌های مفید تغذیه‌ای در هفته‌های پایانی تا کنکور

توصیه‌های مفید تغذیه‌ای در...

درتاریخ : خرداد - 2 - 1394

دیدگاه‌ها برای توصیه‌های مفید تغذیه‌ای در هفته‌های پایانی تا کنکور بسته هستند

با بالا رفتن سن پوستی زیبا داشته باشید

با بالا رفتن سن...

درتاریخ : اردیبهشت - 28 - 1394

دیدگاه‌ها برای با بالا رفتن سن پوستی زیبا داشته باشید بسته هستند

طرز تهیه کباب کوبیده و جوجه کباب سنتی خوشمزه

طرز تهیه کباب کوبیده...

درتاریخ : اردیبهشت - 27 - 1394

دیدگاه‌ها برای طرز تهیه کباب کوبیده و جوجه کباب سنتی خوشمزه بسته هستند

چرا غسل جنابت باید انجام بگیرد؟

چرا غسل جنابت باید...

درتاریخ : اردیبهشت - 27 - 1394

دیدگاه‌ها برای چرا غسل جنابت باید انجام بگیرد؟ بسته هستند

تغذیه تکمیلی کودک چگونه باید باشد

تغذیه تکمیلی کودک چگونه...

درتاریخ : اردیبهشت - 22 - 1394

دیدگاه‌ها برای تغذیه تکمیلی کودک چگونه باید باشد بسته هستند

تبلیغات

  • نرم افزار تندخوانی و تقویت حافظه